Salı, Eylül 19, 2006

ISKENDERIYE.COM'UN ALT SITESI GURME.NET'IN HIRSIZLIGI VE UTANMAZLIGI

BU YAZIYI WWW.ISKENDERIYE.COM SITESININ ALT SITESI OLAN WWW.GURME.NET SITESININ YUZSUZLUGUNU IFSA ETMEK ICIN YAZIYORUM. EGER OTOMATIK OLARAK ALIYORLARSA YAZI VE RESIMLERIMIZI, BUNU DA YAYINLAYACAKLARDIR. SIZLERDEN RICAM SIZLER DE SITELERINIZDE BENZER YAZILAR YAYINLAYINIZ KI ONLARI DA YAYINLASINLAR. SADECE BEN SEN O DEGIL, NEREDEYSE TUM YEMEK BLOGLARININ YAZILARI (KI ARALARINDA OZELLERIMIZ DE VAR, YANI IC DOKTUGUMUZ, GURME.NET SITESININ OKURLARINI NORMALDE ILGILENDIRMEMESI GEREKENLER DE. USTELIK BU ISI 2005 YILININ HAZIRAN'INDAN BERI YAPIYORLAR. SAYFANIN SAG TARAFINDAKI ARSIVLERDE EMINIM KENDI ADRESLERINIZI VE YAZILARINIZI DA BULACAKSINIZ. TESADUFEN GORMESEK DAHA DA DEVAM EDECEKLERDI. *

(Kimler yok ki listede: Begüm, Vildan, Sahra ve Irem, Burcu (Gelincik ve Pastaci), Zinnur, Zeynep Seda, Tülin, Derya, Tugçe, Basak, Saziye, Evren, Nilüfer, Melda, Sibel, Dilekce, Binnur, Zeynep Özata, Evcini, Deryaca, Sükran... Ilk sayfa bitince next'e tiklarsaniz bu ay boyunca sitelerimizde yayinladigimiz tüm yazi ve resimleri göreceksiniz. Diger aylar da ayni sekilde.. Yani Bir yil boyunca yazip yayinladigimiz her sey, ama her sey! Bu arada Tarif Defteri'nin moderatörü Betül'ün önceki yazima biraktigi yorumu okuyun! Onun da pek çok tarifini yorumlariyla birlikte yayinlamislar. Yani bir baska Kanaltürk hikayesiyle karsinizdayiz. Bunu farkedince defalarca aramis, not yollamis ancak bir gelisme kaydedememis. Haydi arkadaslar bu sefer yalniz degiliz, hep birlikte bir kez daha savasacagiz.


Sevgili Tijen'in (http://mutfaktazen.blogspot.com) yazısını aynen kopyaladım. Emek hırsızlarına hep beraber dur diyelim!!!!!!!

6 yorum:

Oktay dedi ki...

gurmen.net:

This site is temporary down.

Demek ki amacınıza nihayet ulaşacaksınız. Onlar da yaptıkları işten utansınlar.

Adsız dedi ki...

Arkadaslar,
Evet siteyi kapattik ( Tijen hanim ile yaptigimiz telefon gorusmesine istinayen. Ancak 2 gun sonra , ozur dileyerek tekrar aktif ettik ki bunun boyle olacagini biliyorduk.gurme.net in yaptigi illegal bir durum yok.
1 - RSS paylasimlarini veren sizlersiniz
2 - gurme.net yaptigi alintilarin altinda alintinin alindigi siteyi zaten gosteriyor.

Burda problem gurme.net degil. Alt yapisini tam olarak bilmediginiz free blogger lari kullaniyorsunuz.
RSS paylasiminin size geri donusu olmasi icin haber ve gazete sitelerinin yaptigi gibi , ozetleri paylastirmalisiniz boylelikle yazinin tamamini okumak isteyen sizin sitenize geri donus yapacaktir. Gulu seven dikenin katlanir misali.. RSS nin size faydasi var. baskalari rss paylasimlarindan bilgilerinizi sitelerine koyarlar ve bu sitelerden size geri donus olur buda arama motorlarindaki siralamanizi yukseltir.Ancak siz tüm makaleyi RSS ye actiginiz icin karsi tarafin sitesinde ; ornegin bir tarifin kisa aciklamasi yada adi yerine tamami cikmakta. bu durumdada gurme.net i suclamak yerine yada bizleri mahcup duruma sokmak yerine , sitelerinizdeki RSS feedleri kapatiniz yada RSS lerinizde sadece ozetleri paylastiriniz.
size guzel bir ornek , sizler gordugum kadari ile yemek yapmakta ustasiniz ama ben yemek yapmaktan birakin cay yapmaktan anlamam ve mutfaga her girdigimde mutlak bir zarar veririm.. kac kere caydanlik yaktigimi ben bile bilmiyorum.Ama yemek yapmayi bilmedigim icin yada cay yapmayi , caydanligin masrafini kimseye yikmadim yada bunun icin esimi yada bir baskasini suclamadim.
Yapmaniz gereken, ya RSS kavramini daha iyi ogrenmek , yada bu konularda sizlere destek olacak konuya hakim insanlardan destek almanizdir.

Saygilarimla ,

Turkay DARCAN
Aynet Bilisim Teknolojileri A.S.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
vildan dedi ki...

size cevabımı üstte verdim.

Volkan dedi ki...

kaynak verilmeden yapılan alintilar ister bir kitap ister bir müzik eseri ister bir başka sanat eseri yada web sitesinin içeriği yazısı olsun etik e ve ahlak kurallarına aykırıdır fakat bu ismi geçen siteler wordpress in "auto blog" isimli bir rss den içeri aktarması ile yaptığı uygulamada eğer içeri çeklilien verinin hangi blogdan alındığı yazılı dolayısıyla bana göre burada bir yanlışlık yok. Yinede bu uygulamanın yapıldığı sitede içeriği rss feed ile çekilen sitelerin linklerinin bir blümde listelenmesi ve amaçlarının ne olduğunun siteyi ziyaret edecek kullanıcı tarafından anlaşılacak bir şekilde yazılması gerekmektedir.

Bu işin doğru nizami yaplan bir siteden örnek vermem gerekirse; http://www.gunlukname.com/ site rss feedlerini çektiği sitelerden öncelikle izin istiyor eğer kabul ederse blog sahibi onun feed ini alıyor otomatiğe ve sitelerin bir listesi mevcut.

hepinize üretken ve huzurlu günler yarınlar dilerim.

Wolkanca.Com

vildan dedi ki...

üretken ve huzurlu günleri ben de senin için dilerim wolkanca. teşekkürler :)