Salı, Şubat 21, 2006

İrmik Tatlısı


Malzemeler;
- 10 çorba kaşığı irmik
- 8 çorba kaşığı toz şeker
- 1 litre süt
- 6-7 adet kakaolu ya da çifte kavrulmuş petite beurre bisküvi
- 1/2 çay bardağı dövülmüş ceviz

Hazırlanışı;
İrmik ve toz şekeri süte ilave edip kaynayıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin. Sonra yayvan bir tepsiye (borcam olabilir) yarısını dökün üzerini düzleyip, cevizi serpin ve yanyana bisküvileri dizin, kalan tatlıyı üzerine dökün ve soğuyunca servis edin. Afiyet Olsun!

Tatlı krizlerinde basit olması açısından aklıma ilk gelen tatlı bu. Bilmeyen yoktur eminim ama arşivde bulusun istedim.

9 yorum:

Nur dedi ki...

Görüntü sahane, lezzetide eminim en az o kadar güzeldir:-) Hemde cok basitmis.. yapilacaklar listesine eklendi. Süppersin Vildan :-)

Adsız dedi ki...

Aaaa benim tatlim:))
Ilk kez denemem gerekmeyen bir tarif yayinladin galuba sanursam:)))
Hem çok basit hem çok hafif,yanina da çikolatali dondurma offf:))Ben arasina bazen elma rendesi,ceviz karisimi da koyuyorum.....
Ispanyollar(tabe bizim tanidiklarimiz:)) da çok sevdi bu tatliyi.
Bir de yogurtlu biber var ya,hani yesil biberleri kavurup,sarimsakli yogurtla karisitiyorsun.Offf bayiliyorlar buna da.
Halbuki bilseler ikisininde yapimi ne kolay,marifet ben de diil,tarifte:)))
Çenem dustu bu gece,ben kaçtim,bi da mucuks:))

bujene dedi ki...

oy oy oy :) tam da aradığım tarif bu. bayılırım irmik tatlısına. geçenlerde tatlı krizine girdiğim zaman irmik aldıydım, tarifini bulunca yapmak için. çok iyi oldu bu. hemen bu akşam deniyorum ;) ellerine sağlık vildo...

vildan dedi ki...

- aa bunu bilmediğine inanmıyorum nur. ama bilmediğine sevindim ben de sana bişi öğrettim :):)

- ama aynur ikiside çok leziz bence de, yani sizin tanıdığınız ispanyollar ağzının tadını biliyor :) mucuks

- bu akşam yoksun msn de hala mı tatlı yapıyosun bucencim :):)

Adsız dedi ki...

Gerçekten bilmeyen azdır bu tatlıyı.Ama arada birinin bilenlere hatırlatması hiçte fena olmuyor hani.Öğleden beri ne tatlısı yapsam diye düşünen bana, iyi bir fikir oldu doğrusu..
Teşekkürler "marifet teyze"
Sizin "Bursa'da yaşadığınızı bilmekte ayrı güzel:))

vildan dedi ki...

afiyet olsun emine hanım, benim için de bursa'da yaşayan bu kadar maharetli bir hanım olduğunu bilmek güzel duygu. baktım yaptığınız takılara da hepsi birbirinden güzel özellikle yeşil kolyeye bayıldım. ellerinize, emeğinize sağlık.

bujene dedi ki...

üstünden 4 hafta geçmiş nerdeyse, yapcam demiştim (yanakları al al smili :))anca bu akşam yapabildim. çok güzel oldu. ben içine bi de tencerenin altını kapatmaya yakın vanilya koydum güzel güzel koksun diye. özlemişim be irmik tatlısını yıllardır yemiyodum :) teşekkürler tarif için...

vildan dedi ki...

nihayet bucencim :)vanilyada güzel olmuştur tabiii.. afiyet olsun canım.

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. tebrikler.