Çarşamba, Şubat 22, 2006

Kırma (Börek)


Malzemeler;
- 4 adet yufka
- 200 gr. kadar beyaz peynir
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 yumurta
- 1/2 çay bardağı zeytinyağ
- 1 çay kaşığı tuz (peyniriniz tuzluysa gerek yok)

Hazırlanışı;
Yufkayı bütün olarak tezgaha yayın. Üzerine kırıklanmış peynirden bir parça serpin sonra yanlardan ortada birleşecek şekilde büzün. Enine yaklaşık 10 cm.lik parçalar halinde kesip yağlanmış tepsiye yanyana dizin. Diğer yufkalar içinde aynı işlemi uygulayın.

Bir kapta yumurta, yoğurt ve zeytinyağını çırpın, bu karışımı böreğin heryerine yedirecek şekilde üzerinde gezdirin. 170 C lik fırında üzeri kızarana dek pişirin. Afiyet Olsun!

Bu tarifi annem bize çok yapardı sanırım kolay diye, börek diye tutturunca çaresi kalmıyordu galiba :) ama yufkadan yapmaz elinde açardı onun için yine de zahmetliymiş. Pazar kahvaltılarında ya da aniden bastıran misafire yapılabilecek çok pratik bir börek.

16 yorum:

Nur dedi ki...

Canim cekti, olsada yesem simdi:-))Ellerine saglik Vildocuum, iki cocukla her gün yeni bir tarif.. Bravo valla. Öperim :-))

vildan dedi ki...

evet biriktirdim nur tarifleri hazırladım da postları 3-4 günde bir koyarım dedim ama olmuyor hepsini göndermek istiyorum. onlar bitsin 10 gün ıssız kalır yine buralar :)
bende öperim..

huysuz dedi ki...

selam. kırmanın bizde yapılan versiyonunda üstüne yoğut kaymağı da konuyor.biraz daha ağır oluyor tadı tabi..

Adsız dedi ki...

Vildancim llerine saglik canim.. Benim de Corlu´lu bir arkadasim var ondan ögrendim bu böregi, yufkayla yapimi basit ama lezzetli oluyor.. O üzerine kaymak sürüyor ama buranin kaymaklari cok yogun degil sanki yogurtla kaymagi cirpilmis gibi kivamda.. Gecende bütün sitelerde asure tarifi olunca, seninkinde de görünce 25 yillik yasamimin ilk asuresini pisirip afiyetle yedim, yarasin oglusuma.. :D Neyse bugünlerde hersey güzel geliyor zaten, vaktim olursa bi de börek yapayim ben.. :)

Öperim seni ve mini mini kizlarini :)

eylüldeizmir Elif :)

Adsız dedi ki...

Hee bu arada issiz kalmasin, evde ne pisiriyorsan fotografini koy da günlük menü icin fikir de oluyor böylece yaw ;)

Adsız dedi ki...

Merhaba Vildan, Cok guzel bir borege benziyor. 2.ci resmi ben acamadim (1.cisi aciliyor). Onu duzeltme imkanin var mi.. yapilisini yakindan gormek isterim mumkunse tabi.

Peynirleri koymadan yufkalara yag karisimindan surmuyorsun, en uste doktugun yogurt/zeytinyag o islemi goruyor. Seninki gibi guzel yapabilirmiyim ama denemek istiyorum bu guzel boregi. Eline saglik.

Adsız dedi ki...

Resmi buyuk olarak acamadim demek istedim; ufak halini gorebiliyorum.

Sibel dedi ki...

Eline sağlık Vildan, gerçekten çok pratik ve hoş bir tarif. Zeytinlere de bayıldım:))

Adsız dedi ki...

Vili`cim ellerine saglik.Bende hafta sonu Diyarbakir`a ucucam yegenimi gormeye.Annemlerde orda olacak.Annemi yakalamisken su kirmayi yaptiricam valla acayip canim istedi.Kizanciklari da op benim icin,mmmuucck

vildan dedi ki...

- selam huysuz ve tatlı, ben de yoğurt kaymaklısını deneyeyim bir ara :)

- yarasın oğluşuna elifcim, ne iyi etmişsinde yapmışsın aşureyi ve evet hamilelikte her tad ayrı bir anlam kazanıyor. :) kızlar dolayısıyla evde en çok pişen çorba, koymaya çalışırım tabi..

- sevgili mine evet içine karışımdan sürülmüyor, yufkayı büzdüğümüz için karışım üste sürüldüğünde aralarınada giriyor. 2. fotoya müdahale edemedim bazen böyle hatalar verebiliyor, bunun için ben fotonun üzerine sağ klikleyip özelleklerden url adresini seçip adres çubuğuna yerleştiriyorum ve fotoğraf gerçek boyutunda çıkmıyorsa sağ altta turuncu bir kutucuk beliriyor ona tıklandığında foto daha da büyüyor umarım anlatabilmişimdir. (son anlattığım turuncu kutucuk genelde dikey fotolarda beliriyor) denediğinde de yazarsan memnun olurum. :)

- sibel, biliyo musun okudum bozdoğan pidesiyle ilgili yazını öyle güzel anlatmışsınki kaymakla, doğal memba suyuyla yapılan pideyi çok istedim yemeyi. bir de ödemiş'in meşhur tengül (tengüldek'te deniyor) pidesi var denedin mi? ;)

- aaaa demek yeğenini görmeye gidiyorsun. bu taraflarada uğrayacak mısın?

Adsız dedi ki...

Sevgili Vildan, Cok tesekkur ederim cevabin icin. Yazdigini denedim ama 2ci resim blogdaki ilk hali gibi cikiyor, buyutemiyorum. Ama sorun degil, ne yapilacagini anladim. Bu tarifi mutlaka deneyecegim, sadece ben taze yufka bulamadigim icin ilkonce bu kivirmalari alacak bir hamur ortaya cikarmam lazim.
Isin zor tarafi da o olacak galiba.

Sibel dedi ki...

Ödemiş pidesini duymadım Vildan ama ben Yenipazar'da ne kadar pideci varsa hepsinin pidesinden tatmak gibi bir hayal kuruyorum:)) Benim gittiğim en iyisiydi gerçi ama oradaki tüm pideciler o kadar güzel pideler yapıyormuş ki hepsini merak ediyor insan. Bu arada keramet gerçekten sudaymış, ustalıkta değilmiş:) Çünkü oradan çıkıp büyük şehirlerde pide salonları açan ustalar olmuş, aynı tadı yakalayamamışlar!

vildan dedi ki...

- mineciğim evet ben o fotoyu küçültüp yüklemişim sonradan farkettim. :)

- saynurcum, siz bebekle ilgileniyorsunuz enerjiye ihtiyacınız var, elbette kaçamak yapmak hakkınız, afiyet olsun canım ;)

- ya kızlar dergiyi aldığım günün ikinci günü canına okudular ben bozdoğan hatırlıyorum yenipazar pidesiyle ilgiliydi demek yazın, vallaha utandım :) sana da afiyet olsun sibelcim :)

Adsız dedi ki...

suan saat 23,19 ve ben kirma boregi yapiyorum :))
aslinda nezosla sakise yapmak icin yufkalari almistim ama firsat olmadi cene calmaktan :))

suan firinda dort gozle cikmasini bekliyorum,yanliz bizim burdaki yufkalar trdeki gibi taze degil,yani paket icinde aliyoruz sertdi baya, nasil olcak bilmiyorum

vildan dedi ki...

ilknur, nasıl oldu? çok merak ettim :))

Adsız dedi ki...

Sonucumu bildirmek icin geri geldim. Boregi yaptim. Cok guzel oldu. Ben suzme yogurt kullandigim icin yogurt-zeytinyagi karisimi koyu oldu, biraz takviye yaptim. Bize bu pratik ve lezzetli boregi ogrettigin ve ara islemleri goruntuledigin icin cok sagol, Vildan'cigim. Ikizlere ve sana cok selamlar.