Cuma, Şubat 24, 2006

Kolay Kadınbudu Köfte


Malzemeler;
- 500 gr. kıyma
- 1 çay bardağı pirinç
- 1 adet kuru soğan (kıyılmış)
- 1 dilim bayat ekmek içi (ufalanmış)
- 1 yumurta
- köfte baharatları
- tuz/karabiber

kızartmak için;
- sıvı yağ
- 1 yumurta
- 2 çorba kaşığı un

Hazırlanışı;
Pirinci ufak bir kapta üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su koyup haşlayın ve soğumaya bırakın. Köfte malzemelerini harmanlayın, içine haşlanıp soğumuş pirinci katıp iyice yoğurun. Cevizden büyük parçalar koparıp elinizde oval şekil verin. Önce una sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartın. Afiyet Olsun!


Ben çoğu tarifi, en kolay nasıl olacaksa o şekilde değiştiriyorum, çünkü ikizlerle ilgilenmek çok büyük zamanımı alıyor ve şöyle zevkini çıkara çıkara bi yemek yapamıyorum. Bu kadınbudu da kolayından, yarı kıymayı soğanla kavurup tekrar yoğurup köfte şekli verdikten sonra kızartmaktansa böyle normal köfte gibi yoğurup içine ekstra haşlanmış pirinç koyup bir de kızartma tekniğini orjinal kadınbudu gibi yapınca pek ayırd edilmiyor. :)

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Ikizleri olmayip sadece tembel olanlar için de bulunmaz bir tarif bu bence:))))

mucuks mucuks...

vildan dedi ki...

mucuks bebem :)))

Adsız dedi ki...

Vildan kardes köfteler zaten süperler de , o bastaki börek nassi güzel bir börek öyle.. Sosisler fiskirmisss milföyün arasindan (galiba) Hem de basit ama gece 23:13 su anda, yalana yalana baktim bastaki resmine.. Pazara kahvaltiya yapayim barim... nmmm nmmmmm

Su günlerde tastan yumusak ne varsa yutmaya hazir olan Titanic göbekli Elif :D

vildan dedi ki...

- bugün pazar, kahvaltı saatinide epey geçtim ama hoş gör kızlardan çoğu zaman cevap yazmaya bile fırsatım kalmıyor. evet onlar tosba börek elifcim. tüm tarifler kısmında, börekler kategorisinde bulabilirsin o da feci basit bişi.. afiyet olsun hem sana hem oğluşumuza ;)

- teşekkürler saynur ;)

Adsız dedi ki...

Vildom yaptim ben tosba börekten :D Misafir gelecekti, elmali milföy yaptim, birazina da sosi koydum -sirf kendim icin- mmm harika.. Cok kolaydi, güsel oldu, mideye indi, yarasin oglusa.. Öperis :D

vildan dedi ki...

yarasın gülümmm yarasın :)

Adsız dedi ki...

vildancım bu ramazan gününde sabahtan beri acaba kolay kadın budu köfte tarifi bulurmuyum diye deli olurken sen çıktın karşıma sana teşekkür ederimki benim gibilerde varmış dedirttin

vildan dedi ki...

afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Vildan, kocan kadınbudu köfte deyip duruyordu ne zamandır, ben de kolaydan nasıl yaparım derken senin tarifini buldum, birazdan yapacağım ....

Adsız dedi ki...

HELE SUKUR ANNEMİ KOFTE Yİ YAPMAYA İKNA ETTİM KOTU COKARSA SIZDEN BİLİRİM HEEEEE ONA GORE COOOOOK TSK

Adsız dedi ki...

harika ve pratik olmuş.