Cuma, Mart 03, 2006

Sulu Köfte


Malzemeler;
- 1/2 kg kıyma
- 1 kuru soğan
- 2 dilim ekmek içi
- 2 yemek kaşığı un
- 1/2 su bardağı pirinç
- 1/3 demet maydonoz
- 1 limon
- 2 yumurta
- karabiber, tuz

Hazırlanışı;

Kıymayı bir kapta, soğan, ufalanmış ekmek içi, 1 yumurta, temizlenip yıkanmış pirinç, karabiber, tuz ile yoğurun. Sonra misket büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayın. Unu ve ince ince doğranmış maydonozu bir tepsiye serpin yuvarladığınız köfteleri bu tepsiye atıp unlu karışıma bulanmasını sağlayın. Daha sonra 2 litreye yakın kaynar suya, köfteleri birbirine yapışmamasına ve deforme olmamasına dikkat ederek salın. 20-25 dk kadar pişirin. Ufak bir kapta limon suyu ile yumurta sarısı iyice çırpın sonra azar azar yemeğe ilave ederek terbiyeleyin. Afiyet Olsun!

Haftada en az bir kez pişiriyorum sulu köfteyi zira kızlarım bayılıyorlar. Minik çatallarını herbirine haşince saplayıp yemeleri hem güzel bir görüntü hem de yediği yemeğin besleyici olması benim için çok önemli tabi, ben bir de havuç doğruyorum suyuna zaman zaman öyle de güzel oluyor.

12 yorum:

Oya Kayacan dedi ki...

Vildan, ellerine sağlık. Senin sulu köfte dediğine biz ekşili köfte deriz. Bir de kadınbudu... Bunlar benim en sevdiğim köftelerden. Kuru köfte ve cızbız da var tabii köfteleme sıralamamda.
İkizlere ve sana sevgiler...

vildan dedi ki...

teşekkürler oya. ben de köfteyi çok seviyorum hertürlüsünü..
bizden de sana sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Nilgunden salçali olan sulu kofteyi ogrenmistim,senden de beyaz olanini ogrenmis oldum:)
Bir de normal koftenin tadini tutturabilsem,kiymasindan herhalde,saman gibi oluyor hep,yapmiyorum ben de:))

Mucuks mucuks...

Adsız dedi ki...

Iste Budur. Bu yemegin adi SULU KOFTEDIR ve de AYNEN BOYLE OLUR.
Ellerinize saglik Vildan.

vildan dedi ki...

-evet kıymasından olabilir aynur bas içine baharatı tadı değişir belki :P
asıl benden sana mucuk mucuk :)

-teşekkür ederim anonimus

Adsız dedi ki...

aynı annemin sulu köftesi,ellerinize sağlık.hemen bende yapacağım.

Adsız dedi ki...

super ellerinize saglik denedim ve kizim bayildi iste simdi annemin sulu köftesi oldu marifetli ellerinizi öpüyorum sevgi ve saygilarimla. :))

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim marifet teyze senin sayende annem sulu köfte yapmayı öğrendi.

Rabia Çalhan dedi ki...

Bu köfte en sevdiğimdir. Halam rahmetli çok güzel yapardı. Ben de tarifi yoktu. Yaptım ve aynı halamın köftesi gibi oldu. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik internetten tarif ararken sizi buldum ve suan suyun kaynamasini bekliyorum :) birazdan köfteleri icine atacagim umarim sizinki kadar basarili olur..yeni evliyim de tarifler zamane hep internetten :) kayınvalidem bile inanamiyor..simdiden tesekkurler..

Adsız dedi ki...

birazz daha güzell tariff verile bilirdiii fazla beğenmeidm ama sğulunn yardımcıı olduu yaneee=)))

zeynep dedi ki...

bende canımdan çok sevdiğim sevgilim İbrahim'e yapacağım.Tarif için şimdiden teşekkür ederim