Pazar, Mart 19, 2006

Püre üstü köfte :)


Malzemeler;
(köfte için;)
- 500 gr. kıyma
- 2 adet orta boy soğan
- 1 yumurta
- tuz, kekik, nane, karabiber, kimyon, yenibahar (1'er çay kaşığı)
- 2 dilim bayat ekmek içi ufalanmış

(püre için;)
- 4 orta boy patates
- 1/2 çay bardağı süt
- 1 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı;
Soğanı küçük küçük doğrayın, ekmek içlerini ufalayın, köfte için belirtilen tüm malzemelerle birlikte bir kapta harmanlayıp, yoğurun.

Patatesleri haşlayın, kabuklarını soyduktan sonra bir kaba alın, süt ve tuzu ekleyip püre haline getirin.

Borcamı margarinle yağlayın, patates püresini altına döşeyin, üstüne köfte harcını yayıp 180 derece fırına sürün 30-40 dk. pişirin. Sıcak servis yapın. Afiyet Olsun!


Çocuklarınızın itiraz etmeden yediği tek yiyecek köfte olunca insan ne yapacağını şaşırıyor olabilir, çok görmeyin bana :).. Biliyordum evvelden, çocuklar en çok makarna ve köfte sever diye, henüz makarnayı sevdiremedim ama köfte tam gaz.. Makarnayı sevmeye başladıklarında sanırım anlayacaksınız, makarna tarifi yoğunluğundan :)
(tarif Esma Buken'e ait.)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Hay allah ilk yazdigim gitmemis:))ben bunu yarin yaparim demistim:))
Bir de çocuklara yemek konusunda guven olmaz,bugun yediklerini yarin yemezler ama kofte,makarna,patates uçlusune asla hayir demezler demistim ama:)

mucukslarrrr...

vildan dedi ki...

yap aynurcum :)
ikinci dediğinde de çok haklısın, ben de tecrübeyle öğreniyorum her geçen gün :)

Imo Mzi dedi ki...

çok güzel tarif,hem pratik,hemde lezzetli görünüyor.ama çise köfte sevmiyooor.ilk fırsatta denemek istiyorum bunu. derimki defneyle çınar bayılıyormuş (onlarda kim dermi acaba,olsun gösteririm resimlerini)hadi sende tat bakalım.

ZeYNeP dedi ki...

:)) Çocuklara yemek söz konusu olunca insan ne yaratıcı ne inanılmaz oluyor değil mi:)
Ellerine saglık , cok guzel olmus, üstünede sarımsaklı yoğurt olsaydı:)

Sevgilerimle,
Figen

vildan dedi ki...

- dene bi imge belki sever :) hatta sen benim kızların herhangi bişey yerkenki fotolarını göster belki iştaha gelir :) öptüm kikiyi..

- evet figen, çocuklar sözkonusu olunca insan herşeyi yapıyor sırf yesinler diye :)sarmısaklı yoğurtta iyi fikir ;)

Adsız dedi ki...

cocukda sever bende severim :))

iyiki varsin vildo sen olmasan ben neyaparidm cogunu denedim gercekten super yarin bunu yapicam sana yazarim tattiktan sonra

bide hazir pure kullansak tembel isi yapsam olurmiki acep :))
gercekten cok guzel gorunuyo
ilknur

vildan dedi ki...

ben olmasam sen ne yapardın :) yok ayol seni de gördük oldukça beceriklisin öpüyorum canım. hazır pürede olur ayrıca..

Adsız dedi ki...

canimin ici ben denedim bayaa oldu da yazmaya firsat olmadi :))
gercekten cok guzel oldu saolasin, syk ayk yapacaklarimin listesine eklendi :))

vildan dedi ki...

ellerine sağlık ilknurcum :)