Cumartesi, Mart 04, 2006

Tatlıbadem


Malzemeler;
- 1,5 su bardağı mısır nişastası
- 2 çay bardağından biraz fazla un
- 3 çorba kaşığı hindistan cevizi (tepeleme)
- 2 çay bardağı toz şeker
- 125 gr. tereyağ veya margarin
- 1 paket şekerli vanilin
- 1 paket kabartma tozu
- 1 yumurta

Hazırlanışı;
Oda sıcaklığına gelen tereyağ veya margarini küp küp bir kaba doğrayın (bu daha kolay harmanlamanızı sağlar) üstüne yumurta hariç tüm malzemeyi döküp (unu kabartma tozuyla beraber eleyerek ilave edin) elinizle karıştırın birazda yoğurmaya çalışın. Yumurtayı ayrı bir kapta hafifçe çırpıp karışımın üzerine dökün ve en az 2 dakika yoğurun. Hamur kulak memesi kıvamında olacaktır. Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayarak yassıltın (cevizden daha büyük olmasın çünkü ısıda genleşiyor) ve yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralarına iki parmak aralarına pay vererek dizin.. 170 C önceden ısıtılmış fırına sürün 15-20 dakika altları pembeleşene dek pişirin (sık sık kontrol etmekte fayda var), soğuk servis yapın. Afiyet Olsun!

Adını ben uydurdum, hem görünüş hemde ağızda dağılması filan acıbadem kurabiyesine benzediğinden :).. Tarif Görsem'in arkadaşı Emel'den. Gerçekten çok teşekkürler Emel, çünkü bu yemek günlüğünü tutmama sebep bir kurabiye idi, bu benim keşfettiğim ikinci güzel tad oldu. Yine hazırlaması çok basit ve çok malzeme gerektirmiyor. Mutlaka denenesi yani ;)

8 yorum:

Sibel dedi ki...

Eline sağlık Vildan, ismi de çok hoş, görüntüsü de! Gerçi ben acısını tercih ederim ama buna da hayır diyemezdim:))

vildan dedi ki...

evet acıbadem bi başka gerçekten :)

Adsız dedi ki...

MERHABA ÇOK G7UZEL SİTENİZ VAR ELLERŞİNİZE SAĞLIK KEKLERİNİZ KOFTELERİNİZ ÇOK HOŞ :))

Adsız dedi ki...

herşey çok güzel ellerine sağlık

vildan dedi ki...

rümeysa ve anonimos teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

ben 18 yasındayım ve pasta ve yemeklerı yapmasını sevıyorum ve bu sıteyı gercekten cok begendım herkese tavsıye edıyorum Tarifler cok gzl ve zaman almıo anı gelen mısafıre super tesekkur ederım :))

Adsız dedi ki...

MERHABA-Çok sevdiğim bir kurabiyedir.Taşınırken tarifini kaybetmiştim.Sayenizde tekrar buldum.Sevgilerimle,

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. tebrikler.