Cuma, Aralık 15, 2006

ye #17 "Kabakgiller" dördüncü 10 durak..

Sıra geldi dördüncü "on" a..


İlk sırada, beni kırmayıp bu etkinliğin konusu olan, güzel logoyu çizen arkadaşım Bujene var. Malatya'dan "Kabak Graten" ile etkinliğe katılan Bujene, aslında karnıbahar olan ana sebzeyi değiştirerek özgün bir yemek pişirmiş. Fotoğrafçılık konusunda da başarılı bulduğum Bujene'nin bu fotoğrafı da çok güzel. Teşekkürler :)

Yine yurtdışına çıkıyoruz. İngiltere/Cambridge'den Berceste "Sütlü Kabak Çorbası" ve "Peynirli Kabak" tariflerini vermiş. Ben verilen çorba tariflerine daha bi alıcı gözüyle baktığımı farkettim, sanırım evdeki iki bebe yüzünden :) Çok teşekkürler, ellerine sağlık Berceste..

Sırada herkesin çok yakından tanıdığı İstanbul'dan Portakal Ağacının yazarı Hatice var. "Kabaklı Minik Kekler" hazırlamış bizlere ve çok da şık bir kare sunmuş. Ellerine sağlık Hatice, teşekkürler..

Yine çok uzaklara Amerika'ya gidiyoruz. Düdük makarnası blogunun yazarı Behiye'nin "Balkabaklı Rulo Pastası" çok güzel görünüyor. Şimdi ben neredeyse bugün tüm gün boyunca kabak tarifi gördüm, şu an saat yarım ve ben bu postu muhtemelen yetiştiremeyeceğim ama rüyalarımda kabak göreceğim kesin :) Yine böyle her tarife bakarken, çorbasından, tatlısından, tuzlusu ve pastaları gördükçe 'bunu yılbaşı için hazırlayabilirim' diyorum, bu gidişle yılbaşında bize gelmeyi planlayan annemlerin içleri dışları kabak olacak. Ne diyordum nereye geldim, bu pasta da derhal denenecekler listesine girmiştir bende.. Teşekkürler Behiye..

Döndük İstanbul'a.. Yemek bahaneden Müge bizler için iki tarif hazırlamış.. Biri "Kremalı Kabak Çorbası" ve "Balkabaklı Turta". Müge'ye ellerine sağlıkdeyip, çok teşekkür ediyoruz.

İzmir'deyiz şimdi. Güzin'in hazırladığı yemek isimlerini ben daha öncehiç duymamıştım. Etkinlikleri özellikle bu yüzden çok seviyorum. Bilinmeyen ve hikayesi olan tariflerle karşılaşıyoruz.. Anneannesinin tarifleri olarak belirttiği yemekler "Silkonta" ve "Kabak çiçeği Lalengisi".. Bu iki özel tad için teşekkürler Güzin..

Ankara'dan Yeşim deneme yanılma yoluyla tespit ettiği ve adına "Yeşko" dediği kabaklı tatlısının tarifini veriyor bize. Ellerine sağlık Yeşim, teşekkürler..

İstanbul'dan Semra'nın mutfağına konuğuz şimdi.. Hazırladığı "Kabaklı, Kakaolu, Fındıklı Kek" ve "Kabak Çorbası" tarifleri çok pratik ve göründüğü kadarıyla leziz.. Teşekkürler Semra..

Yine İstanbul'dan Nergis'teyiz bu sefer.. Nergis bize nane ve yoğurtla servis edilen kabaklı bir "salata" çeşidi hazırlamış. Çok teşekkürler Nergis..

Dördüncü durağı Konya'da noktalıyoruz.. "Fındıklı Kabak Salatası" ve "Balkabalı Brokoli Salatası"nı hazırlayan arkadaşımız Melisa'ya çok teşekkürler..

1 yorum:

vildan dedi ki...

daha derlenmeyi bekleyen en az 30 kişi var..herkese maille dönüp yazacağımı söylemeye kalktımdaha fazla zaman aldı. hiç kuşkunuz olmasın bana gelen maillerin hepsini yazacağım. anlayışınız için teşekkürler..