Perşembe, Aralık 22, 2005

Çam Pasta

Malzemeler;
- 1 adet kakaolu pastataban
- 200 ml. krema
- 1/2 çay kaşığı yeşil gıda boyası
- 2 adet muz
- 1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi

Hazırlanışı;
Hazır pastataban enine ikiye ayrılmış durumda satılıyor, sizinki öyle değilse bıçakla dikkatle ikiye ayırın. Bıçağın ucuyla çam ağacı motifi çizin üzerine, istediğiniz şekilden emin olduktan sonra yine dikkatlice belirttiğiniz yerlerden kesip çam pastanızın ana hatlarını oluşturun. Kremayı yoğunlaşana kadar mikserle çırpın, yoğunlaştıktan sonra içine yeşil gıda boyasını katın. Dikkatlice hamurun üstte kalan kısmını ayırın ve krema karışımından altta kalan parçanın üzerine sürün, üzerine ince ve hepsi aynı boyda dilimlenmiş muzları yerleştirin üzerine diğer hamuru kapatın. Ve açıklık kalmayacak şekilde her tarafını kremayla kaplayın, üzerine cevizi de her yerini kaplayacak şekilde serpin ve bıçak ucuyla ağaç motifi vermek için çentikler atın. Üzerini yine yılbaşı süsleriyle dekore edebilirsiniz. Pastamız hazır.. Afiyet Olsun!

Pandispanyayı/pastatabanı evde hazırlamayıp benim gibi satın alırsanız pişirme derdi olmayan kolayca yapabileceğiniz bu güzel yılbaşı pastasını yapabilirsiniz. Gıda boyası yerine krema ya da -krem şantiyle hazırlıyorsanız- krem şantinizi beyaz olarak pastanıza sürüp üzerine dövülmüş antep fıstığı serpebilirsiniz, antep fıstığıda yeşil olduğundan aynı havayı verecektir. Kalan parçalarla da değişik şekiller yaratıp (yelkenli gibi) ayrıca küçük servislerle sunabilir ve değerlendirmiş olabilirsiniz. Bir de arasına muz koymak yerine değişik meyve marmelatlarıda sürülebilir, tamamen damak zevkinize kalmış.

Bu pastayı yılbaşı için hazırlayıp, sunmayı ve tarifini buraya koymak için öyle sabırsızlandım ki aralık başında yaptım daha (e bir ay dayanmaz yendi bitti zaten ertesi güne kalmadı ama yılbaşı günü 15 dk. da hazırlanan bu pastayı tekrar yapacağım). Arşivde bulunsun zamanı geldiğinde çıkarıp koyarım diye düşünmüştüm ama notebookumun azizliğine uğradım iki gün evvel ve kahroldum. 1 hafta-10 günden evvel teslim edemeyeceklerdi yedeklerini almış olsalar bile ama fotosunu çektiğimde iyiki Nur'a göndermişim fikrini almak için, hemen bakıp buldu da beni dertlenmekten kurtardı :) sağolasın gülüm.

(siz lokumlu kurabiyeyi bekleye durun ben biraz daha heyecan yaratayım :) tarifi yazıp, fotoları düzenleyeyim en kısa zamanda onu da koyacağım buraya)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

waaay wilii sanatini konusturmussun yine :)) Bilmeyen varsa soyleyeyim vildan cok guzel resim yapar hatta bende bir eseri mevcut annemlerin evindeki odamda hala asilidir...Kendisi bilir bizim evde en cok kimin resmi duvarlari susler ;))) Degerini bil kiziiimmmm ;))

Herneyse vildan cam pastan muhtesem.Haftaya Italyan arkadaslari yemege alicaktim tatli olarak bunu yapmaya karar verdim.Basicam havami valla he he he ..

not;bununla kesin ayin guzeline katilmalisin, christmas guzeli olur bence...

Adsız dedi ki...

Bingooo:)
Ben de ayni seyi demeye gelmistim,noel guzelimiz bu pasta olsun efet efet:)
Sirin Dilek arkadasim:)bu Vildan`in her parmaginda ayri bir marifet varmis gerçekten de,ben çok mutluyum onu tanidigim için...
mucukslar....

Adsız dedi ki...

çok kolay ve güsel, eline sağlık :)
bende ayınm güsel iilan ettim şimdiden, küçük resimlerde açıklayıcı zaten. şirin dilek ve anonimus aynura katılıveriyorum, iyiki tanıştık tatlı arkadaşım diyorum, öptüm seni ve kuzularını :)

vildan dedi ki...

sağol dilekcim :) biliyorum o şaheserime! ne kadar önem verildiğini sizin evde ayrıca teşekkürler :)

bu arada ayın güzeline evet bu katılabilir, oylama " http://www.tarifdefteri.com/phpBB2/ " burada yapılıyor, yani buradan takip edilebilir. oy kullanmak isteyenler bu forumlara üye olmak zorundalar (siz mesajı almışsınızdır :) )

aynurum sanada mucukslar ;)

bende seni ve ada'cığımı çok çok öperim girne'cim :)