Perşembe, Aralık 08, 2005

Kremalı Beyaz Etli Fettuccine


Malzemeler;
- 250 gr. Fettuccine makarna (ben filiz’in kullandım)
- 400 gr. Kuşbaşı tavuk göğsü (ya da hindi)
- 400 gr. Mantar
- 2 diş sarmısak
- 200 ml. Krema
- Tuz – karabiber
- Kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı;
Yağ koyduğunuz tavaya bıçağı yassı tutarak ezdiğiniz sarımsakları atın, kızarınca geri alın sonra kuşbaşı doğranmış beyaz eti tavada renk alıncaya kadar pişirin. Diğer tarafta mantarları temizleyip ince ince doğrayın, etin pişmesine yakın mantarları ilave edip tuzu ve karabiberi ekleyin ve pişene dek ara sıra karıştırarak soteleyin. Son olarak kremayı tavaya dökün ve 2-3 dakika ara sıra karıştırıp altını söndürün. Diğer tarafta fettuccineyi büyük bir tencerede bol suda (4-5 lt.) içine tuz atarak 9 dakika kadar haşlayın (genelde makarna paketlerinin üzerlerinde pişirilme süreleri yazar buna uyulursa hem diri hem de pişmiş olur).. Sos ile fettuccineyi harmanlayıp servis yapabileceğiniz gibi üzerine gezdirerekte hoş bir sunum yaratabilirsiniz. Afiyet Olsun!

Genelde spaghettiyi hazırladığım bu sosla servis ettiğimde tattırdığım herkes memnun kalkmıştır sofradan, bu yüzden denemenizi tavsiye ederim, zaten krema nereye girerse güzelleştiriyor o yemeği. Aslında hep hindi kuşbaşı kullanırdım ama bu sefer tavuk oldu. Pınar’ın hindi
kuşbaşısının içerisinden bir baharat karışımı çıkıyor o da ayrı bir tad veriyor ayrıca fettucine yerine spaghetti çeşidi de denenebilir. Son olarak makarnanın bu çeşidinin gramajı az ama yaptığınız sosla 4 kişilik bir porsiyon çıkıyor, biz makarnayı ailecek bol kepçe sevenlerdeniz derseniz malzemeleri iki ile çarparak hazırlayın ;).

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Vildancim yine döktürmüssün valla.ne diyim Masallah..gercekten Marifet Teyzesin..bende bu fettucine den yaptim..tadi cok güzel oluyo..ama simdi senin tariften yapicam..benimki seninki gibi süslü ve güzel görünmüyodu...ama tarifini caldim..hehe..

bujene dedi ki...

ellerine sağlık vildo, çok güzel görünüyor. hiç denemedim fettuccineyi, bi de onu deneyim yakında, kocacığım bayram etsin :))

Adsız dedi ki...

Offf bu saatte bu sayfaya girme yasagi koyacagim kendime:)Iyi ki yemek konusunda tembelim,usenmesem kalkar pisirirdim simdi:p Ivo ile 4 kisilik yemegi ikimiz yeriz zaten:))
Vildan,mantar-krema ikilisine misir taneleri ve curry de çok yakisiyor tavsiye ederim.

Simdi de milfoylu tarife gidiyorum:)

mucukslar....

vildan dedi ki...

;) serda

he sayemde bayram ediyo adam :P

afiyet olsun dilekcim..

kendim makarna yapmak istiyorum evde sanırım sosunu dediğin şekilde yapabilirim. mercü ;)

Tijen dedi ki...

bu aralar hepimiz makarna krizine girmisiz anlasilan.
var mi makarna gibisi?
ellerine saglik!
tijen

vildan dedi ki...

evde yemek yoksa hem kurtarıcı hem de leziz, artık eskisi gibi de değil soslarla zenginleştirildiğinde pekala ana yemek oluveriyor, dediğin gibi yapmakta yemekte güzel, krize sokuyor insanı :)) teşekkürler..

Tijen dedi ki...

vildan'cigim,
pardon sevgili marifet teyzecigim,
(böyle seslenmek pek hos geldi)
sana bir küçük hediyem var:
sanal bir pamuk helva!
almis kadar olursun umarim.
çocuklugun sevincini bir an olsun yasatabilirsem ne mutlu..
tijen

vildan dedi ki...

tijen, gerçekten çok hoş bir sürpriz :))

az evvel lebkuchen yapmakla boğuşuyordum ama ne boğuşmak, hazırladığım harcı gofrete mi yoksa kağıt helvaya mı dökeyim derken, sanal! pamuk helva ikramınla karşılaştım. çoook çok teşekkür ederim gerçekten mutlu oldum ;).. gofret, kağıt helva, pamuk helva hepsi de çocukluğumdan hatıra..