Pazartesi, Aralık 19, 2005

Püreli Köfte



Malzemeler;
- 500 gr. kıyma
- 4 orta boy patates
- 5-6 dal maydonoz (kıyılmış)
- 2 orta boy soğan (rendelenmiş)
- 1 yemek kaşığı tereyağ
- 1 çay bardağı süt
- 2 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar veya eriyen peynir
- 1 çay kaşığı kimyon
- 1 çay kaşığı kuru nane
- 1 çay kaşığı kekik
- tuz, karabiber

Hazırlanışı;
Kıymayı bir kaba alın, üzerine soğanı, maydonozu, kimyon, nane, kekik, tuz ve karabiberi ekleyip yoğurun. Diğer tarafta patatesleri haşlayın. Kıyma harcından yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak avucunuzun içinde yuvarlayın ve ortasını çukurlaştırıp yağlı fırın tepsisine koyun. Püre için iyice haşladığınız patatesleri rendeleyin (ben buharlı pişiricide kabuğunu soyup küçük küçük doğrayarak haşladım püre haline getirmesi kolay oldu) süt ve tereyağını ilave edip iyice ezip püre haline getirin. Püreyi krema sıkma torbasına koyup (yoksa yağlı kağıttan huni şekli yaparakta aynı işlemi yapabilirsiniz) dekoratif bir şekilde köftelerin çukur kısımlarına sıkın, üzerine peynir rendesi serpin. Önceden 180 C'ye ısıtılmış fırında 25 dk. kadar pişirin. Afiyet Olsun!

Ya bi dergi aldım, 'e hep oradan yapıp bize tarif mi yazacaksın sanki biz dergi alamıyor muyuz?' diyebilirsiniz elbette ama ama ama ben deneyip sunuyorum, bi de parasız :) velhasıl tarif "lezzet" dergisinden, bizim akşam yemeğimizdi yanına da makarna yaptık afiyetle yedik, hele kızlarım bayıldı köftelere, bende kızartılmamış olmasının verdiği rahatlıkla, huzurla yedirdim.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Wilicim Harikasin:))

Ne tesadufturki bende kacgundur bu tarifi nasil yapacagimi dusunuyordum.Burda bizim bir arkadas bahsetmisti ama tam olarak anlamamistim.Kendisi de Turkiye`ye gitti aramaya useniyordum ki sen imdadima yetistin.Bizim evde hergun kofte olsa usanmadan yenir.Bari degisik bir sekil olsun bunu yaparsam.Koftenin icine baska garnitur koysak erir sulanirmi acaba yaa.Hani soyle domestli soganli kucuk kucuk dograsak olmaz gibi geliyor.Neyse once seninkini yapayimda oburunu sonra denerim.Hay aklina ve ellerine saglik.Melekleride op benim icin.Muccckk ;dilek

vildan dedi ki...

çok sevindim dilek yaw.
domatese gelince evet sulanır ama az koyarsan çokta farketmez sanırım, soğan zaten içinde var.
bende öpüyorum canım ;)

bujene dedi ki...

vildo çok güzel görünüyolar, en yakın zamanda deneyeceğimdir. köfte bizde de çok sevilir. patates püresiyle değişik tarifler öğrenmek istiyodum, çok iyi oldu bu. deneyince yorumları yazarım ;)

Adsız dedi ki...

Hasanpasta kofte degil miydi bunun adi ya!!!hep aklimda,bir turlu yapamadim.Bu da yeni yilda artik:)))

vildan dedi ki...

ya bucen sevilmez mi köfte, biz de hiç bişi yoksa köfte, makarna oluyo :L

hasanpasta diil aynurcum hasanpaşa köfte o :P ama benimki diil yani ben öyle biliyorum :) çok yorucu bi yeni yıl geliyor sana demekki :) öporum..

Adsız dedi ki...

:)))))
ay ne guldum gece gece,dervisin fikri neyse zikri de o olurmus ya:)))

Adsız dedi ki...

Püreli köftene bayıldım,çok lezzetli ve sunumu da çok şık.Hasanpaşa köfteye benziyor gerçekten.Hatta bir tane de baharatsız soğansız falan hazırlayıp kızıma pişirdim.Tariflerinin takipcisiyim...

vildan dedi ki...

denemene ve beğenmene çok sevindim saynur, öperim kuzunu ;)

Adsız dedi ki...

Nelly_of
Selam Vildancım. Ellerine kollarına sağlık canım çok güzel tarifler özelliklede bu püreli köfte tam bana ve aloşuma göre kızım köfteye bayılır ayrıcada patates püresine..İlk fırsatta deneyeceğim !Buarada gerçekten tam bir marifetteyzeymişsin yaw ben birtaneyle günün nasıl bittiğini anlamazken sen o iki bıcırıkla site düzenleyip yemekler yapıyorsun ne diyeyim helal olsun sana kocamann Bravo..Miniklere öpücüklerr..Nilay&Alara

Adsız dedi ki...

en sevdigim köfte bu canimm...ay bayilirim..hani hasanpasa köftesi;)..belkide severek yaptigim ve becerebildigim seylerden oldugu icin;):)..bence aralik güzeline bu güzel giderdi..ama herkesin dedigi gibi anlam ve önem acisindan cam pasta dicem:)..ellerine saglik...