Çarşamba, Aralık 21, 2005

Mini Pizza


Malzemeler;
(Hamur için)
- 2 su bardağı un
- 1/2 paket kuru maya
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 + 1/2 fincan ılık su
- 1 çay bardağı zeytinyağ
- Tuz
(Üzeri için)
- 1 çay bardağı sulandırılmış domates salçası
- 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
- 12 dilim sucuk

Hazırlanışı;
Unu bir kaba alın ortasını açın, maya, şeker, su, zeytinyağ ve tuzu katıp iyice yoğurun (yoğurma işlemi biraz zaman alıyor). Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle yassılaştırın, bir tepsiye dizip üzerini nemli bezle örtün ve hamurun hacminin iki katına çıkmasını bekleyin. Hamur mayalandıktan sonra üzerlerine sulandırılmış domates salçası sürün, üzerine rendelenmiş kaşarı serpip en üste sucuk dilimlerini yerleştirin (dilediğiniz farklı malzemeleride kullanabilirsiniz). Önceden 170 C'ye ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin. Afiyet Olsun!

Akşam yaptım bunları sabaha kahvaltıda değişik birşeyler yiyeceğiz diye de sevindim üstelik. Niyetim sabah fırında biraz ısıtmak, sucuklarını alıp çocukların eline birer tane vermek, onlar yeni bir tadla tanışmanın verdiği şaşkınlıkla zaman geçirirken, bende rahatça kahvaltı edecektim ama olmadı. Çünkü akşamdan tükendi, herkes mutfağa gele gide elbirliği ile bitirdik.Yani diyeceğim o ki, malzeme iki katına çıkartılıp 12 adet yerine 24 tane yapılabilir, kimbilir o zaman belki sabaha da kalır :)..

20 yorum:

Adsız dedi ki...

:) Anlaşılan Lezzet dergisindeki bütün tarifleri sıra ile deneyeceksin.

vildan dedi ki...

:) bi sakıncası yoksa evet

Adsız dedi ki...

Merhabalar Vildan Hanım,
hergün mutlaka geliyorum sayfanıza maşallahınız var ikizlere rağmen çok güzel şeyler yapıyorsunuz.
Birde size sormak istediğim birşey var.Resim çerçevelerinin nasıl yapıldığını bilmiyorum.Eğer sakıncası yoksa öğrenmem mümkünmü?Vaktiniz olursa tabi.
Hoşçakalın..

Adsız dedi ki...

Tr`ye gelisim çabuk olsun diye yapiyorsun dimi bunu bana,sucuklu pizza,bohuuu bohuuuuu:)
Var ya,taa ne zaman Sakis`e bana kuru maya ile yapilan pizza tarifi ver demistim,benimle dalga geçmisti hain,goz karari koy iste diye:)))))
Yeni yilda yaparim artik bolbol.Eski yilda yapamam artik,simdi tatil vakti:ppp

mucukslarrr mucukslarrrrr...

Adsız dedi ki...

:) soran bendim fındıklı çikolatalı kurabiyeyi denermisin?

Adsız dedi ki...

Resim çerçevesi için hangi programı kullanıyorsun ? ben de merak ettim.

vildan dedi ki...

- merhaba emine hanım,
teşekkürler, bende fırsat buldukça sizleri ziyaret ediyorum ama çoğu zaman tarif ekleyip çıkıyorum, yorumlara cevabı bile geciktiriyorum. ikizler büyüdükçe umarım kendime ayıracağım zaman dilimi büyüyecek :).. çerçevelere gelince, corel draw da yapılmış çerçeveler onlar, bilgisayarınızda resim-grafik programınız varsa size bir yatay birde dikey gönderebilirim her fotonuzu içine yerleştirirsiniz.

- ya aynur gel artık sahidende ya. gelmeden liste çıkar vallaha hepsini yaparım sana :) işine yarayacak olmasına ayrıca sevindim ;)

- yok onu denemeyeceğim nihal ama bugün lokumluyu yaptım çokta leziz oldu bir ara onu koyacağım buraya .. çerçeve olayı emine hanım'a anlattığım gibi.. (programın adı corel draw)

Adsız dedi ki...

Hiimmm demek sirada lokum var,sonra ne var merak ettim,simitli,pastirmali bir tarif mi acaba:ppppp
Ben de yemek sitesi açicam,sizin orda bulunma ihtimali olmayan malzemelerle tarifler vericem,gorursun sen:ppppp

Adsız dedi ki...

Cevap için teşekkürler Vildan Hanım,
e-posta adresim sayfamda var.Zahmet olmazsa, müsait bir zamanınızda yollarsanız çok müteşekkir olurum.
Hoşçakalın.

Adsız dedi ki...

Vildan Ellerine saglik cok güzel görünüyorlar, en kisa zamanda bende yapicam böyle minik minik Pizza'lar :)

Anonimus Aynur ben göz karari yapiyorum ki yemeklerimi, bi daha pizza yaptigimda senin icin her bi malzemeyi tek tek ölcerim olar mi ? uyar mi ?

Adsız dedi ki...

resimdeki sepetten lokumlu kurabiyelerini yiyorum :)

en kisa zamanda lokumlu kurabiyeni de koy buraya, resmi yoksa mesaj at, bitirmeden ben cekeyim fotoyu :)

operim. seni seviyorum.

Adsız dedi ki...

Vildanim , mini pizzalar cok guzel gorunuyorlar lakinim biliyorsun bende anonimus aynurla beraber ayni dertten muzdaribiz.:((

Anonimous Aynura sesleniyorum; arkadasim site acarsan arkandayim Turkiyede ne kadar olmayan sey varsa tarif verelim :))

Gerci Turkiyede de yok yok ki anam :))

vildan dedi ki...

ya efet aynur lokumlu kurabiye var ama lokum koymazsanda olur (affedildim mi?) ayrıca pastırmalı bi tarif koyacağımı hiç sanmıyorum zira eve hiç girmedi o şey :)

emine hanım gönderdim çerçeveleri. ;)

teşekkürler sakişcim. ayrıca sen gözkararına devam et ben aynur'a dirhem hesabını verdim :)

o sepetlerden 4 tane var bende değişik ebatlarda :) ayrıca çektim fotosunu, canımsın bende seni sefiyom :)

hahaha koalisyona bak ispanya-yunanistan ortaklığı :P açın gülüm ya destek oluruz :P

Adsız dedi ki...

Mediterranean mutfagi
(havali olsun diye akdeniz demedim:))) açarsak sirin dilekle beraber.bi da gorursun sen:ppp
Tapaslar,paellar benden:)
Sirin dilek ben yazarken daha guldum kendi kendime zaten,dedigin gibi Tr`de yok yok ki:))yokluk içinde olan bizleriz:)Nerdesin Yunanistan`da?Benim bir arkadasim Alexandroupolis`te,çok kisa bir surede Tr sinirlarinda:)Migros`tan alisveris yapip eve donmuslugu bile vardir:))

Adsız dedi ki...

opps ´paellalar` diye duzelteyim de,nolmaz nolmaz:))

vildan dedi ki...

kim bilir belki birgün ben sana sürpriz yaparım aynur :)

Adsız dedi ki...

Hımmm mamamia ya çıldırtcakmısın kızım sen beni... tamda diyete girmişken böle kışkırtıcı resimlerle harika pizza sıcacık bide şöle koca bir fincan çay yanına offf offf neyse bakmakla yetinicem napayım..ühüüü

Adsız dedi ki...

bakmakla yetinecek olan ben ismimide yazayım bari unutmuşum pizzaları görünce miniklere kocaman öpücükler..Nilay

Adsız dedi ki...

Marifet teyzecim soruyorum:))
Geçen hafta ben pizza denemesi yaptim dedim ya,tadi falan guzeldi,ilk denemem oldugunu dusunursek,oldukça basariliydim yaní(ohom ohom:))
Sorum hamurun mayalanma asamasi ile ilgili;guzelce yogurdum,ben kuçuk degil de butun olarak tepsiye yayacagim için yogurdugum kapta mayalanmaya biraktim(belki de sorun burda!).Gayet de guzel kabardi,ama ben o arada disari çiktim,Berke`yi okuldan aldim geldim.Pizzayi yapmaya giristim,iki katina çikmis gorunen hamura elimi bir attim ki,foss diye sondu:))))))
Neden boyle oldu ki??Çok mu beklettim yoksa baska bir sorun mu var???
Bu Cuma yine denicem ona gore:p

mucukslar...

mutfakteyze dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor...