Pazar, Aralık 11, 2005

Çiğ Börek


Malzemeler;
- 4 su bardağı un
- su
- 1 yumurta
- tuz

(iç malzeme)
- 250 gr. kıyma
- 1 orta boy soğan
- 1/2 demet maydanoz
- tuz-karabiber

- Kızartmak için sıvıyağ

Hazırlanışı;
Unu tezgahın üzerine koyup ortasını açın biraz su, yumurta ve tuz ekleyip yoğurun, yoğunluğuna göre su eklemeye devam edin, kulak memesi kıvamında bir hamur elde ettiğinizde tezgahın üzerinde rulo yapıp 3 parmak arayla kesip küçük toplar yapın. Her birini yaklaşık 15 cm çapında açıp içine, yemeklik doğranmış soğanla, maydonoz, tuz ve karabiber eklenmiş kıyma harcından yarım ay dolacak şekilde koyun. Diğer tarafı üzerine kapatıp, kızgın yağda iki tarafıda renk alana kadar pişirin. Her hamur için aynı işlemi uygulayın. Afiyet Olsun! (Bol yağda kızartmak gerekiyor, büyük sözü dinlemeyip benim gibi az yağda kızartalım az yağlı olur mantığıyla gitmeyin, yağ eksildikçe eklemek zorunda kaldık çünkü bu da daha yağlı olmasını sağladı, bir de tavadan alıp direkt havlu peçetenin üzerine koyarsanız fazlalık yağı almış olursunuz)

Daha evvelde demiştim baba tarafım tatar diye, tatarlarında olmazsa olmazı çiğbörek.. Aslında adı 'çiğ börek' değil 'şı börek', kızgın yağa atıldığında çıkardığı ses 'şııı' olduğu için böyle denirmiş yoksa çiğlikle alakası yok pişmiş yani ama zamanla 'şı' 'çiğ' olmuş, rivayetlerini sizlerde duymuşsunuzdur, olsun ben duymayanlara anlattım tekrar. Birde babaannem eti kendi kıyardı böyle makinede kıyılmış gibi ince ince olmazdı irili ufaklı et parçaları olurdu ama tadı ne olursa olsun mükemmel olurdu :) ..

Bunu geçen hafta annem geldiğinde yaptı hazır bulmuşum fotoğraf çekmesi düştü bir tek bana, böylesi daha rahat, yorulmuyorsun ama elinde kare kare her dakikası çekilmiş bi tarifin oluyor, üstelik tadına bakma hatta doyma şansında yüksek :)..

22 yorum:

vildan dedi ki...

sulanır dilekcim doğramak daha iyi. heh diyeti bozma sen benim azimli arkadaşım ;)

Adsız dedi ki...

Annemi ozlediiimmm:((

Ya vildan cigborek gorunce duygulanacagim aklima gelmezdi.Annem cok yapardi.Hem Annemi hem de Bandirmayi ve tum borekcilerinide cok ozledim:)) Hey gidi Vildan 20 senedir arkadasiz beni en iyi sen anlarsin sanursamm:(( Ellerine saglik bende yapicam derhall:))

Adsız dedi ki...

ellerine saglik vildan...benimde canim cekti....esimde cok sever..en son yazin yemistik..kayinvalidem tr ye gitmeden yapmisti...yani ben azcicik tembelim galiba..sana baktikca utaniyom :)...

Adsız dedi ki...

Ben de bayılırım çiğböreğe ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

marifetcim, sayfanın yeni düzeni ve mor su aygırı, çok güsel olmuş.
gelemiyordum nicedir, kendine ve kuzularına iyi bak. bu arada favori resmimi ayın güzeline yollamışsın, sonuçlar ne zaman.

girno

ARZU dedi ki...

Ben çiğ böreği hep dışarıda yediğim için ve pek iyi olmadıkları için sevmemiştim ama annenin yaptığının görüntüsü bile güzel. Ellerinize sağlık.
Bu arada ayın güzeli ne oldu? Bende uzun süredir bakamadım...

Adsız dedi ki...

Çig borek ve Bursa,Bursa ve çig borek:)Bu ikinci nostaljik tarifin oldu benim için,soylim:))
Kulturparkta vardi bir çig borekçi,hala ordadir kesin,golun kiyisinda.Çig borekleri nefisti.Anneninkiler daha nefistir eminim,ellerinden operim bu arada(annenin tabe:)
Çenem dustu galiba,bu tarifi deneyecegimi zannetmiyorum(hamurisi,hem de kizartma yenebilemez:)),bir gun hazir bulursam yerim belki:pppp

Mucukslar

vildan dedi ki...

ya dilek kıyamam :( gurbetlik ne zor di mi??!! öpüyorum gülüm ;)

bu zamanlarını iyi değerlendir serdacım, bebek gelince daha çok fırsatın olmayacak bişeyleri yapmak için :)

teşekkürler didemcim ;)

beğenmene sevindim girno, evet su aygırı beni anlatıyo :PpPp

güzel bir çiğböreğe hayır diyemeyeceğine eminim arzu :)

bu arada ayın güzelinde benim "narlı" blendax güzeli seçildi :PppP www.portakalagaci.com/mim bu sayfada detaylar var..

kültürparktakini bilmiyorum ama ismail kapalıçarşıda yılların çiğbörekçisi (o böyle diyor) biyer varmış orada yemiş anlata anlata bitirememişti, hep gitmeye niyetlendik ama olmadı bi türlü. sen gel beraber gideriz :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Ismim Nurettin Almanya da ögrenciyim.Esim Alman ve kendiside Ögrenci mümkün mertebe Türk yemekleri ile Mutfagimizi süslemeye calisiyorum.Bu gün de Cig Börek icin kollari sivadim.Basit olmakla beraber yanilmamak icin tarif arayisinda sitenize rastladim.Hos bir calisma Tesekkürlerimi sunmak istedim.
Saygilarla Nurettin(Bende Bursaliyim)

Adsız dedi ki...

Çİğ börek adı içine konan kıymanın çiğ olmasındandır.Biraz su ilvesi ile kıyma hamur kızarırken pişer.Köbete, çiğ börek ve kaşık börek(mantı)Tatarların vazgeçilmezleridir.

toprak dedi ki...

slm.
Ben istanbul'dan yazıyorum.Tuzla sahilde hanımeli mantı ve çiğbörek evi diye bir yer keşfettim.6 senedir varmış Tuzlada.New zaman eskişehir'i özlesem hemen gidiyorum memleket hasretini unutuyorum.Çok güzel çiğbörek yapıyorlar.Bu arada mantılarıda çok nefis.Bu arada işletmecisi Esk'li bayan. Herkese tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

acaba acarken kalinligi kac santim olmasi gerekiyo manti gibimi yoksa dahami kalin... acele cevap lutfen

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar ,
benim baba tarafım da tatar ama annem gerçekten çok iyi yapar laf aramızda.çocukken nasıl yerdik hatta bir oturuşta kaç tane yerdik söylesem şaşarsınız.herneyse aslında çiğ böreğin içi çiğden konur ve kıyma hafif sulandırılır ki içinde su pişsin buhar olsun...çiğ böreği bol kızgın yağda pişirmek gerekir ve börekleri özellikle yarım ay şeklinde getirdikten sonra fazlalıkları da itina ile yani ince kenarlı bir tabakla alınır ki kıymanın suları yağın içine akıpta sıçramasın (takdir edersiniz ki en önemli olan içindeki su ve balon gibi şişmesine yardımcı olan su buharı kaçmasın!..)püf noktası ise ;işi bilenler pişerken üstüne kızgın yağı arada atarlar, ki böylece balon gibi olur.makbulü de budur solunca ve soğuyunca tadı pek hoş olmuyor zaten..bu nedenle pişirmesi eğlencelidir de ...sevgiyle kalın...

ஐ๑renklikalem dedi ki...

ya işte bu benim günlerdir rüyama giriyoor!
çok güzel görünüyolar elinize sağlk:)

Adsız dedi ki...

SELAM BU BOREGI DENEYECEGIM FAKAT KAVRULMUS KIYMA KOYSAM OLURMU ICIN? SUAN ICIN YAS KIYMAM YOKTA ELIMDE

Unknown dedi ki...

Bu tariften kaç kişilik börek çıkar acaba?

Adsız dedi ki...

ewet bu tariften kaç tane börek cıkar ? ve bir sorum daha olacak.. ; kıymayı kavuraracakmıyız? simdiden cok tesekkürler

Adsız dedi ki...

merhaba tatar bayandan çiğbörek yapılır sıcak eve teslim edilir tanesi 50 kuruş siparişten 1 gün önce ararsanız tam saatinde teslim edilir.Hanımların özellikle misafirli günlerinde kolay ve leziz bir alternatif 0538 311 40 60

firma rehberi dedi ki...

bir eskişehirli ve çiğbörek hastası olarak sizi tebrik ederim en doğru tarifi siz vermişsiniz.

hüseyin dedi ki...

Slm arkadaşlar bursadaysanız ve çiğböreğe düşkünseniz vede azınızın tadını biliyorsanız uğrak çiğbörek denilen bir yer var fsm bulvarında muhakkak orayı deneyin...internette gördüm yorumları ve bu hafta içi denemek için arkadaşlarla gittik gerçekten söylüyorum eskişehirde dahi bu kadar lezetlisini yememiştim...gece yarim diye eve paket bile yaptırdım giderken...ustasına yeniden ellerine sağlık diyorum...

Adsız dedi ki...

Cigbogrek ic malzemesi biraz sulu olur keza onun buhariyla pisiyor kiymasi ve makbul olani biraz su damliycak bogrekden :)en azindan ben boyle biliyorum afiyet olsun

maydonoz olmayabilir ayrica varsa ne alaa

hollanda tamer

Adsız dedi ki...

ben eskişehirde çiğbörek ustasıyım tarifteki bir yanlışı düzeltmek istiyorum yumurta koyulmaz çiğböreğin hamuruna un, su ve tuz. mekanımız eskişehirde BULVAR ÇİĞBÖREK eskişehire yolu düşen herkesi bekleriz.