Perşembe, Aralık 15, 2005

Siyah Beyaz Kurabiyeler


Malzemeler;
Beyaz Hamur:
- 3 çay bardağı un
- 1 tutam kabartma tozu
- yarım çay bardağı toz şeker
- 90 gr. margarin
- 1 paket şekerli vanilin

Kahverengi Hamur:
- 3 çay bardağı un
- 1 tutam kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı kakao
- 3 tatlı kaşığı toz şeker
- 110 gr. margarin
- 1 çay bardağının 3/4'ü kadar fındık ezmesi

Hazırlanışı;
Beyaz Hamur: Unu, kabartma tozuyla eleyip toz şeker, margarin ve şekerli vanilini ilave edin ve iyice yoğurun. Baştan hamur toparlanmayacak gibi olur ama yoğurdukça forma girer.

Kahverengi Hamur: Unu, kabartma tozuyla eleyip, içine kakao, toz şeker, margarin ve fındık ezmesini ilave edip iyice yoğurun.

Her iki hamuru 4'er eşit parçaya bölün. Tüm hamur parçalarına 20 cm uzunluğunda rulo şekli verin ve bir kahverengi bir beyaz olmak üzere tezgahta yanyana sıralayan. Sonra merdane yardımıyla 2mm kalınlığında açın. Değişik şekillerdeki kurabiye kalıplarıyla, aynı kurabiyede iki farklı rengin de bulunacağı şekilde kesin. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın. Kalan hamuru toparlayıp fazla yoğurmadan tekrar açıp kalıplarla kesin 160 C önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişirin. Afiyet Olsun!

Görsem geldi iki gün evvel yine. O buraya geldiğinde benim pc başına oturmam hayal oluyor, başlıyor sitemlere çünkü 'ben buraya ender geliyorum sen başka şeylerle ilgileniyorsun' diye. O yüzden bu tarif biraz gecikti. Aslında tarifin gecikmesinin asıl nedeni bu değil, ben yılbaşına özel "lebkuchen" kurabiyesi yapmayı çok istedim yaptımda ama sonuç olumsuz oldu malesef. İki ayrı tarifi denedim ı-ıh olmadı, olmadı. Ben de pes dedim ve bundan sonra yabancı kaynaklardan aldığım tariflerde daha temkinli olmaya karar verdim. Çünkü harcadığım emeğe mi yanayım, giden malzemeye mi?

Bu 'siyah beyaz kurabiye' tarifi Dr. Oetker'in tariflerinden. Bu tarifte kurabiyeler aynı zamanda glazürle süsleniyor ama ben denemedim. Sizler denemek isterseniz 1,5 çay bardağı pudra şekerini 2 yemek kaşığı suda iyice ezin ve yağlı kağıdı huni şekline getirip bu karışımı onun içine doldurun, ucunu makasla kesip servis etmenize yakın üzerlerini süsleyin.

10 yorum:

Nur dedi ki...

Vildooo (herzamanki similey) sen biliyosun:)) ösledim msn de görüsemiyoruz.. demek Görsem geldi. Hörmetlerimi sunarim kendisine:)
Kurabiyenin tadi eminim nefistir ama ben özellikle cok güzel fotografladigini söylemek istedim. Insan bakmaya doyamiyor, eline yüregine saglik der hasretlen öperim:-)

Sibel dedi ki...

Vildan bu fotoğrafa ben de hayran kaldım. "Aralık güzeli"ne katılacak mı acaba diye de düşündüm! Tarif de bir o kadar güzele benziyor. Yılbaşının en sevdiğim detaylarından biri de bu hediyelik cookieler zaten:)

Adsız dedi ki...

Vildan,döktürmüssün yine...nur´un ve sibel´in dedigi gibi fotograflama harika...ben bugün bi kurabiye yaptim ..gelin kurabiyesi..hani sana göstermistimya fotosunu bundan yapicam diye..ama olmadi..ya ben niye beceremiyorum ki:((..deli olucam..offf..tariflerin cogunda unu göz karari koyun diyo...bende yok abicim yok istee...göz karari diye bisey yokkkk..olmuyo olmuyo olmuyo..napcam ben ya...ühüühü..bi de bunu denicem..ama yarin ,bugünlük bu kadar hüsran yeter:)..öpüldünnnn

bujene dedi ki...

fotoğrafa bakmadan direkt yorumları açtım :)) taam kızma marifet teyze bakıcam. çok merak ettim. şipşakçı bucen olaraktan fotoyu değerlendiricem, kritikimi yazarım buraya da :P

bujene dedi ki...

hii, çok güzel görünüyor vildan... ellerine, kollarına, bacaklarına sağlık :))
görsem'e de selam ederim, bu arada ne zaman gitcek, özledik ayol seni :)))

Adsız dedi ki...

Hay allah sizin orlarda hazir lebkuchen yok mu yoksa(intikam intikaaaammm:pppp)

Kurabiyeler tam noellik,nefis gorunuyorlar,goruntude super.Ben de dun tahinli kurabiye yaptim hayatimda ilk kez.Bugun arkadaslar test etti onayladi,10 uzerinden 10 aldim:)),zehirlenen de olmadi:)))
Senin mantarli milfoy baska bir bulusmaya kaldi,Tr`den yeni donenler olunca ;yufka,milfoyu yendi kisaca:))

mucukslar...

Adsız dedi ki...

Kaderin bir oyunu olsa gerek bu,ben anonimin Aynurlu olani diye belirtmistim oysa:)

vildan dedi ki...

bende (her zamanki simili ile) selamlarım seni nurcum :) evet görsem geldi bugün gitti sonra annemler geldi bi türlü uğrayamadım ama yarından tezi yok yine buradayım :) canım benim teşekkürler güzel sözlerin için, bende öperim ;)

sibel, inan beğenmene çok sevindim, yok yok ben etkinlik gülü oldum baksana son anda kestane etkinliğine bile katıldım :) bir şeylere dahil olmak sanırım beni mutlu ediyor.

ya serda ben bu lebkuchen davasına göz kararı değil, dirhem hesabı malzeme kullandım ama olmayınca olmuyor arkadaşım yıpratma kendini :P bu da böyle bir anıydı de geç :)

fotoyu görmeden nasıl yorumlara bakabildin kabiliyet başka şey canım :P ama ama beğenmene sevindim taze şipşakçı.

ilk cümleyi okuyunca bu benim anonimusum dediydim zaten aynurcum :) sevindim tahinlide başarılı olmana dur hele daha neler yapıciiz, öpüyorum ;)

ARZU dedi ki...

Çok beğendim sunum harika. Var ya foto da aştın sen abicim. Başarılarının devamını dilerim. Öperim mucuk mucuk.

vildan dedi ki...

teşekkür ederim arzucum. ayrıca doğum gününü buradan da bi kez daha kutlarım, nice sağlıklı yaşlara ;)