Perşembe, Aralık 01, 2005

Patatesli Poğaça


Malzemeler;
- 50 gr. margarin
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1,5 çay bardağı yoğurt
- 3 su bardağı un
- 1 paket vanilya
- 1 kahve kaşığı tuz
(içi için)
- 3 adet patates
- 100 gr. beyaz peynir
- Tuz, dilerseniz kırmızı pul biber

Hazırlanışı;
Un ve diğer malzemeleri yoğurun. Diğer tarafta patatesleri haşlayıp bir kapta ezelim ve peynir, tuz, kırmızı pul biberi katarak iç harcı oluşturun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzun ortasında parmaklarınızla yuvarlak şeklinde açın (merdane yardımı ile de olur).. İçine harçtan koyduğunuz hamurların üstünü kapatarak yuvarlak poğaça şekli verin. Yağlı tepsiye dizdiğiniz poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürüp, üzerlerine susam serpin.. 200 C'ye ayarlanmış fırında pişirin.

Bu tarifin özelliği tuzlu poğaça olmasına rağmen malzemeleri arasında vanilya bulunması. Vanilyanın poğaçaya lezzet kattığını göreceksiniz. (Bu tarif avukat Nazan Moroğlu'na aittir diyor Emine S.Beder yemek kitabında)..

Gerçektende vanilya ayrı bir tat katmış poğaçaya, iç malzemesini çeşitlendirerek farklı şekillerde de sunabileceğiniz bu poğaça hem sıcakken hem de soğukken çok güzel oluyor. Afiyet Olsun!

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Mmmmm patatesli borek,pogaça,vs...her turlusune bayilirim,hazira konmussam daha da lezzetli olur:pp
Vanilyali pogaça ilk kez duydum,arti kabartma tozu/maya da yok!
Tez vakitte yapilasi bir tarifmis,mucuksmus:))

Adsız dedi ki...

Cok güzel görünüyo bunlar, bende yapicam tembelligimden kurtulunca :)))))

Ellerine saglik..

Adsız dedi ki...

Şekerim akşam vanilyalı poğaçadan yaptım. Fekat benimki biraz daha sert oldu. Ama yinede fena değil. Ellerime sağlık. Rahime

Adsız dedi ki...

Merhaba,
site harika, yemeklerin görünüşü de öyle.
Bir şey sormak istiyorum: gerçekten de bu tarifte maya yada kabartma tozuna gerek yok mu?

Sevgiler

vildan dedi ki...

teşekkürler aynur ve sakiş. sakiş at artık tembelliği üstünden yaw..

e rahime ben sana tarifi vermemiştimki nasıl yaptın ? :)

evet anonimus gerçekten bu tarife maya ve kabartma ozu gerekmiyor..

Tijen dedi ki...

dünyanin en sevimli logosu bu!
pek seker..
kolay gelsin ve ellerine saglik..
tijen

Adsız dedi ki...

Aşkolsun marifet teyze. Konuştuk ya cumartesi. Normal yaptığımız poğaça gibi. İçine kabartma tozu yerine vanilya koyuyoruz diye.

Sudiş dedi ki...

Ne zamandır bir yorum yaziim diyorum ama vakit kalmıyordu şimdi yazıp kaçacağım.
Ellerine sağlık Vildan, heyranız sana heyran, Defne ile Çınar nasıl? onlaırn da parmaklarını görelim mi?

Adsız dedi ki...

Merhaba Vildan Hanım,
10 küçük mutluluğunuzu paylamanız için sizi seçtim.Mutluluklarınızı paylaşmaya varmısınız???

vildan dedi ki...

hoşgeldin tijen.. teşekkürler ;)

rahimecim, ben cumartesi konuştuğumuzda bu poğaça farklı her poğaçaya ya kabartma tozu ya maya girer bunaysa vanilya giriyor dedim ama senin dalgınlığına geldi herhalde :) tarifi aynen denersen sonuca ulaşacağına eminim.. bir de hamuru iyi yoğurmak gerekiyor form alabilmesi için.. bi de böyle dene arkadaşım.. yine de ellerine sağlık :)

defne ve çınar iyiler aliye, tam gaz koşturmaca devam ediyor.. teşekkürler ;)

emine hanım çok güzel bir sürpriz oldu. teşekkür ederim.. tabi zevkle ;)

Adsız dedi ki...

ben su pocayi bi türlü tutturamiyorum..ellerine saglik vildan..nefis olmus herzamanki gibi..ohhh ohhh simdi yanimda olucaktiki..kimseye kalmazdi benden baska:)...kasim güzelimiz ne oldu bu arada???..

vildan dedi ki...

serdacım, tarifi aynen denersen sanırım tutturabilirsin, bir de sanırım püf noktası çok yoğurmak.. kolay gelsin ;)..

yaşanur dedi ki...

patates haşlamıştım poğaça ile değerlendireyim.

Adsız dedi ki...

poaça çok güzell olmuştu başka tariflerinizide bekleriz...

Adsız dedi ki...

paogacayi tam tarife göre yaptim ilk kez vanilyasekerli pogaca yedim tati cok hos cok lezetli oldu herkese tavsiye ederim :)))

Adsız dedi ki...

23 yaşındayım ilk kez poğaça yaptım bu mükemmel tarif sayesinde :) hamurun kıvamı süper oluyor ne eksik ne fazla...evde beyaz peynir olmadığı için patatesin içine kaşar rendeledim ve biraz tereyağ ekledim oda ayrı güzel oldu bence...fırından şimdi çıktı yumuşak ve çok güzel görünüyolar akşam annem işten gelince süprizim var ona :))

Patatesli Poğaça dedi ki...

Ellerinize sağlık, güzel gözüküyor denemek lazım :)

Patatesli Poğaça dedi ki...

Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

merhaba. bende bu poğaçadan yaptım.maalesef.yapmak isteyenlere önerim.denemesinler.hem zamanlarına,emeklarine,hem de malzemelerine yazık etmesinler.çokkötü.taş gibi.malzemede yapılışta kesinlikle hata yok.tarif hatalı.