Pazartesi, Aralık 26, 2005

Damla Çikolatalı ve Lokumlu Kurabiye

Malzemeler;
- 2,5 su bardağı un
- 100 gr. margarin veya tereyağ
- 5 adet lokum (sade veya aromalı)
- 1/2 çay bardağı pudra şeker
- 2 yumurta
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1/2 çay kaşığı dövülüp toz haline getirilmiş karanfil
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tam + 1/2 çay bardağı damla çikolata
- 1 kahve fincanı kuş üzümü

Hazırlanışı;
Her bir lokumu 5-6 parçaya bölün, hepsini pudra şekerle birlikte rondoya koyun, kıyılırken topak olmadan (15-20sn) alın. Bir kapta oda ısısında yumuşamış margarini, şekeri ve yumurtaları mikserle çırpın. Unu kabartma tozuyla birlikte eleyin ardından tarçın, karanfili ekleyin tahta kaşıkla karıştırın daha sonra damla çikolata, lokum ve kuş üzümlerini ilave edip tekrar karıştırın. Fırın tepsisini yağlayın ya da yağlı kağıt serin, tatlı kaşığı ile hamurdan küçük parçalar alıp ince bir tabaka halinde dökün (hamur yoğun olduysa elle yuvarlayarakta yapılabilir). Önceden ısıtılmış 190 C fırında 15 dakika pişirin. Ilık ya da soğuk servis yapın. Afiyet Olsun! İçine karanfil tozu koyabileceğim bi tarif aradım aslında. Karanfil tozu kokusuyla yapmak istediğim ama bir türlü beceremediğim kurabiyeye çok yakın olanıydı, işte bu tarifle amacıma ulaştım. Çünkü bu benim çok sevdiğim bir arkadaşıma yılbaşı sürprizim olacaktı netekim olduda :).. Üzerinden birkaç gün geçsede tazeliğini koruyan, adında her ne kadar 'lokum' geçsede lokumsuzda olabilecek bir kurabiye.. Böyle acıbadem kurabiyemsi bişi ağızda dağılıyor, lokumlar biraz sertlik veriyor o yüzden hamurda karıştırırken lokumların her tarafa eşit dağılmasına özen gösterilmeli yoksa hepsi bir yerde toplanırsa çok sert olabilir.

6 yorum:

Sibel dedi ki...

Vildan, tam da çayımı yudumlarken açtım sayfanı ve aman Tanrım, hem lokum, hem çikolata, hem de kurabiye! dedim:)) İkisinin birarada kullanılabileceğini düşünmemiştim hiç, hımm.. çifte lezzet olmuştur. Ellerine sağlık!

Tijen dedi ki...

bugünün 2. tesadüfü.
birincisi kütük pasta idi, bizim pastanede resmi olan.
simdi de lokumlu kurabiye.
bugün ben onun resmini de çektimmm..
ne komik!
ellerine saglik vildan'cigim!
tijen

bujene dedi ki...

vildan, ellerine sağlık bacım. harika görünüyorlar yine. ya ben ne zaman atacam bu ataleti üzerimden. ühüühühüh. hepsinden hepsinden yapmak istiyom. bigün yapacam, doya doya yiyecem :))

vildan dedi ki...

evet fena sayılmazdı sibel, çayının yanına ikram etmek isterdim.. teşekkürler :)

güzel tesadüf olmuş gerçekten, çok teşekkürler tijen ;)

ııh bu gidişle yapamazsın bujene, önce o koltuktan kalkman lazım :P ama hele sen bi mutfağa gir tadını alınca çıkamayacaksın eminim :)

vildan dedi ki...

böyle bir mesaj okumak ne kadar mutlu edici, beğenmenize çok sevindim denizkızı.. teşekkürler :)

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. tebrikler.