Salı, Aralık 06, 2005

Kabak Tatlısı


Malzemeler;
- 2 kilo bal kabağı
- 2 su bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi

Hazırlanışı;
Kabağın kabuklarını soyduktan sonra kibrit kutusundan biraz küçük büyüklükte doğrayarak büyükçe bir tencereye koyun. Üzerine 2 su bardağı şekeri gezdirin ağzını kapayıp beklemeye bırakın (bu işlemi gece yaparsanız sabaha kadar kabaklar suyunu salmış olacaktır). Kabak suyunu saldıktan sonra tencereyi ocağa alın, kaynadıktan sonra 3-4 dakika daha ateşte tutun ve fırın tepsisine dökün, önceden 180 C'ye ısıtılmış fırında üzerleri renk değiştirinceye kadar pişirin. Soğuk servis edin, üzerlerini dövülmüş ceviz içi, fındık içi, hindistan cevizi veya kaymak ile süsleyebilirsiniz.

Annem getirmişti, yapmak için ancak fırsat buldum. Geceden halledeyim de sabaha pişiririm dedim kabuklarını soyarken malesef parmağımı kestim aman siz dikkatli olun, kabukları sert olduğu için insan tam hakim olamıyor bıçağa, oldukça da canım yandı ama yılmadım tek parmak eksiklikle tüm kabakları temizleyip doğramayı başardım. Fotoğraflarını çektikten sonra sanırım yarıya yakınını da yedim, galiba benim dayanamadığım tek tatlı bu. Yılbaşı geliyor ya ben önden tariflere başlayayım istedim, oldukça basit ve lezzetli olan "kabak tatlısı" yılbaşı sofralarının vazgeçilmezi.. Afiyet Olsun!

11 yorum:

Adsız dedi ki...

geçen hafta akbukları temizlenmiş, vakumlu bal kabağı almıştım bir haftadır bugün yaparım, yarın yaparım diye duruyordu. Dün annem bana gelmişti ben işteyken tatlıyı yapmış, bırakmış öğle olsada yesem diye sabırsızlanırken bunları gördüm of oldum of.

Adsız dedi ki...

Ay kabak tatlisi bayilirim, cok severim, Eh Vildan sayende yarin Kabak aramaya cikicam :))) Türk Marketlerinde vardir umarim hala :)

vildan dedi ki...

ya senin işin daha kolaymış kuzine, ayıklanmış bi de yani bak ben elimi bile kestim :( ama ama ben bu satırları yazarken sen anneciğinin hazırladığı tatlıyı çoktan yemiş hatta şu an uyuyorsundur :)

çık artık sakiş, tembelliği üzerinden atman için iyi bi başlangıç ;)

Adsız dedi ki...

aynı şekilde bende geçen hafta kabakları temizlerken parmağımı kestim ve çok canım yandı.
tariflerini inceledim. deneme yapabileceğim çok tarifin var. elllerine sağlık

sevilay

vildan dedi ki...

ya sevilay hala zonkluyor parmağım, yara kapandı gibi ama kabaklar yendi bitti acısı geçmedi :( :) denediğinde de nasıl olduğunu yazarsan sevinirim.

lale dedi ki...

Ardaşlar kabak tatlısına ben 1 portakalın suyunu ve 1 paket vanilya ekliyorum süper oluyor kokusu ,lezzeti deneyin

Adsız dedi ki...

Kabak tatlısı Aydın yöresine has hafif bir tatlı olup, Bu tatlıyı Aydın da Ay balım kabak tatlıları merkezinde yiyeceksiniz. Aydın da bu tatlının fabrikasını kurmuşlar bu işi profosonel kişiler yapmaktadır. Türkiyenin seçkin restoranlarına da veriyorlarmış. Kır çiçeği restoranların hepsinde bulabilirsiniz. Kabak tatlısı üzerine ceviz ve tahin döküp birlikte yedim çok güzel oluyor tadına doyum olmuyor. Merak edenler şu adres de kargo ile isteyebilirler Birde bu tatlının merkezi Aydın dadır. Şu aşağıdaki internet adresinde de isteyebilirsiniz . www.ak-ba.com.tr

AK-BA Kabak Tatlıları Gıda Tarım Ürnl. İth. İhrc. San. ve Tic. Ltd. Şti.

Adres : ASTİM OSB 1.CADDE. 1.SOKAK NO:1 AYDIN

Telefon : +90(256) 231 16 66

Faks : +90(256) 231 16 65

Bilgi : info@ak-ba.com.tr

dila dedi ki...

arkadaşlar benim yaptığm kabak tatlısına doyum olmaz...ben farklı yapıorum ama herkese tavsiye edderim... ben kabakları soyup iki parmak kalınlığında dilimleyerek kireçli suda bekletiyorum evet yanlış duymadınız bildiğimiz kireçte 4-5 saat bekletiyorum. sonra temiz suda defalarca yıkıyorum tertemiz olana kadar.sonra tencereye koyup göz kararı şekerini ilave ediyorum..ocağa koyup pişiriyorum.nefis oluyor dışı sert kütür kütür içi pamuk gibi oluyor şu an yapıyorum hemde tüm kabağın hepsini tavsie ediyorum deneyin....

Adsız dedi ki...

Amerika'da yasiyorsaniz kabak tatlisini "butternut squash" ile yapmanizi oneririm. (Su ara Walmartta bir pound u 88 cent). Turkiye'de yediginiz kabak tatlisi lezzetinde olacaktir. Ustelik kabugunu soymasi da cok kolay. Patates soyacagi ile soyup, icinde cok az miktarda olan cekirdekleri ayikladiginiz takdirde, geriye kabagi dilimleyip pisirmek kaliyor. Istediginiz kabak tatlisi tarifine gore pisirebilirsiniz. Her turlu harika oluyor. (Yerken uzerine biraz tahin ve ceviz gezdirmenizi oneririm. Pek cok markette tahin de bulunuyor.)

Adsız dedi ki...

ZEYNEP

ARKADAŞLAR ŞU SALATALIK KABAK SOYUCUSU VARYA ONUNLA DENEYİN BENDE AKŞAMDAN TV BAŞINDA BIÇAKLA UĞRAŞIRKEN Kİ SON DİLİM KALMIŞTI KOCAM AKILLI OL ŞUNLA DENE DEDİ 10 SN YEDE SOYDU VE YORULMADAN ŞİMDİ BENDE SOYUCUYU KULLANIYORUM SİZDE DENEYİN ÇOK KOLAY OLUYOR

Dilara dedi ki...

Herkese cok tesekkurler, tavsiyeleri icin Amerikada yasiyorum ve kabak tatlisini sugar pumpkin'le yapicaktim. Butternut squas'i da deniyicem.